Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 100 kr inklusive moms. Försäljning kan ej ske till omyndig eller beställare under 18 år

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt post eller bankgironr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Om betalning inte erhållits inom 14 dagar så annuleras ordern.

Vid förskottsbetalning från utlandet BIC/SWIFT HANDSESS        IBAN SE86 6000 0000 0007 5878 7022


- Payson
Kostnad: 0 kr
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

- Faktura
Kostnad: 35 kr.
Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Vi tar alltid en kreditkontroll och man får inte handla mot faktura om man har betalningsanmärkningar. Vi skickar produkterna mot efterkrav med betalningsvillkor på 10 dagar. 

Vi gör kreditkontroll på samtliga fakturakunder.

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3-7 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. 

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som brev eller med DHL till utlämningsställe.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev, vi har max fraktavgift 70:-. Vid ordervärde överstigande 800 kr bjuder vi på fraktkostnaden. Ange mobilnummer för avisering vid skrymmande brev eller paket.


Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 150 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Dellenhantverk är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Uppgifterna lagras i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund samt i marknadsföringssyfte. Du kan när som helst ändra dina uppgifter inklusive avbeställa nyhetsutskick. Har du inte tillgång till dator kan du ringa oss på 070-687 08 90.